הרב וולפא על פינוי עמונה: למסור את הנפש ולהתנגד לפינוי

    צבי הדס 6 Comment on הרב וולפא על פינוי עמונה: למסור את הנפש ולהתנגד לפינוי

    עוד כותב הרב וולפא בפסק ההלכה "מתוך אהבת ישראל אנו מזהירים: כל מי שעיניו בראשו, רואה בעליל את מה שעלה בגורלם של מבצעי הפשע של גירוש גוש קטיף ועמונה. וזאת מלבד יסורי המצפון הרודפים אותם מבחינה נפשית עד היום הזה"

    צילום: Nati Shohat/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר רבני ארץ ישראל הרב שלום דב וולפא, מפרסם הערב פסק הלכה בעקבות פינוי עמונה. לדברי הרב וולפא "השתתפות של אנשי הבטחון, בגירוש היהודים מביתם, חמורה יותר מחילול שבת ויום הכיפורים או אכילת נבלות וטרפות. וכל אחד מהשוטרים והחיילים חייב למסור את נפשו, ובלבד שלא יהיה שותף בביצוע הפשע הבלתי אנושי ובלתי מוסרי, ששום דבר טוב לא יצא ממנו.

    כמו"כ כותב הרב וולפא בפסק ההלכה "מתוך אהבת ישראל אנו מזהירים: כל מי שעיניו בראשו, רואה בעליל את מה שעלה בגורלם של מבצעי הפשע של גירוש גוש קטיף ועמונה. וזאת מלבד יסורי המצפון הרודפים אותם מבחינה נפשית עד היום הזה.

    "לעומת זאת, מי שיעמוד בנסיון וימנע משותפות במעשה הנבלה הבלתי מוסרי, אין גבול לשכר הנצחי בעולם הזה ובעולם הבא, שיקבל מבורא העולם, אשר הנחיל את ארץ ישראל לגבולותיה לאבותינו, אברהם יצחק ויעקב, כנחלת עולם לעם עולם".

    לחצו לקריאת פסק הדין המלא



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      מתוך "פסק ההלכה" של ולפא: "ההשתתפות של אנשי הבטחון, בגירוש היהודים מביתם, חמורה יותר מחילול שבת ויום הכיפורים או אכילת נבלות וטרפות" !! וואו !!! כל כך קל בעיניך חילול שבת ויום כיפור? כמו "להשתתף בגירוש" ? . וסתם שאלה. האם נראה אותך עם קומץ המטורפים שלך מפגין בעמונה?

      1. לא יפה לדבר ככה על רב!!
        אפילו אם זה לא נראה לך נכון וצודק!!

        1. בלי להכיר את הרב וולפא, רב אמיתי לא כותב דברים כאלו. אם הוא לא מתכוון באמת להשוואה זו, זה פחות בעייתי. אך אם הוא מתכוון לכך וזה הלך מחשבותיו, זה מאוד מאוד בעייתי. אגב. מישהו יודע מה זה הפורום הזה ? מתי הם התכנסו? והאם ה"פסק" הוא על דעתם?

      2. לגרש יהודים מא"י ולתת אותה לערבים- לאויב זה סכנת נפשות ממש!!
        כולנו יודעים שמכל המקומות בא"י שגרשו יהודים הערבים משגרים טילים!! משם הם חופרים מנהרות!! משם הם מוצאים את במחבלים לבצע פיגועים!! זה 30 ק"מ מירושלים!! אתם מבינים בכלל על מה מדובר??!!
        ידוע שפקוח נפש דוחה שבת וחג!

    2. 5

      קודם כל להיות בן אדם אח"כ לריב על הבית

    3. 4

      האם יש רק מצווה אחת בתורה שצריך למסור ע"ז את הנפש מה עם שבת מה עם צניעות מה עם גיוס בני הישיבות חבד נראים לאחרונה כסוג של דתיים חסידים הם מאוד שונים מהחרדים ומאוד דונים לדלי"ם